Tilsyn og klagemuligheder
Nordkyst Advokathus v/Josefine Elkjær er underlagt tilsyn af Advokatsamfundet, som fører kontrol med, at advokater i Danmark overholder reglerne om god advokatskik, herunder krav til etik, uafhængighed, tavshedspligt, behandling af klientmidler og hvidvasklovgivningen. Som autoriseret advokatvirksomhed er vi forpligtet til at følge Advokatsamfundets til enhver tid gældende regler, vejledninger og tilsynsbestemmelser.
Klage over salær eller advokatens adfærd
Hvis du som klient ønsker at klage over vores salær eller den måde, advokatbistanden er udført på, kan du indgive klage til:
Advokatnævnet
Kronprinsessegade 28
1306 København K
www.advokatsamfundet.dk/advokatnaevnet
Advokatnævnet behandler:
Klager over advokaters salær
Klager over adfærd, herunder om advokaten har handlet i strid med god advokatskik
En klage skal indgives via Advokatnævnets digitale klageportal, og der opkræves et klagegebyr efter nævnets gældende regler.
Tilsynsmyndighed
Advokatsamfundet fører både generelt og individuelt tilsyn med advokatvirksomheder i Danmark. Tilsynet omfatter blandt andet:
Overholdelse af regler om god advokatskik
Opbevaring og håndtering af klientmidler
Hvidvasklovens krav
Interne procedurer og forsikringsforhold
Som klient er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til vores faglige standarder, procedurer eller håndtering af din sag. Vi tilstræber at løse eventuelle spørgsmål eller utilfredshed direkte og hurtigt, så misforståelser undgås.
Kontakt:
Nordkyst Advokathus
Slotsgade 15, 3400 Hillerød
Telefon: 91917879